דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונים כחול לבן 

מאת    [ 07/05/2013 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 1959 פעמים ]

לאחרונה חגגנו  את יום העצמאות ה65 של מדינת ישראל. מתחילה להיות קשישה המדינה. במונחים של שנות חיים מדינת ישראל נמצאת בדיוק בתהליך פרישה (כל עוד לא ישנו את הגיל כחלק ממדיניות כלכלית חדשה). אבל במונחי מדינה אנחנו נמצאים בדיוק בשלב ההבשלה. לא עוד מדינה צעירה שלומדת את דרכה בעולם הגדול אלא מדינה בשלה שצריכה לקחת אחריות על מעשיה.

וכידוע מעשיה הם רבים ומגוונים , רובם שנויים במחלוקת ומייצרים מתח בתוך המדינה ומחוצה לה. אך למרות המתחים ולמרות הדיסוננס  המדיני ברור לכולם שצריך להמשיך ולחזק את המדינה ואת שורשיה ע"י שמירה על המדינה, על הטבע, על הכלכלה על החינוך ושאר מרכיביה.

כחלק מרצון לשנור על כלכלת המדינה, שנים משווקים לנו לקנות כחול לבן, עמל העם הישראלי. בשנות ה60 הוקמה "פולגת" והיתה סמל  לתעשייה בישראל של "כחול לבן". ב1966 אף סיפקה פולגת מוצרי טקסטיל למרקס אנד ספנסר (שהיה אחד מלקוחותיה הגדולים).

משנות ה60 השתנה הרבה לגבי מהי קנייה כחול לבן. הרבה מותגים ישראלים כמו "קסטרו", "פוקס", "tnt" ועוד הם מותגים "כחול לבן" במובן שהם מותגים ששייכים לישראלים ומנוהלים בישראל אך ייצור הבגדים עצמם נעשה במדינות מעבר לים כמו הודו, תאילנד, סין וכו.

עם הזמן גם המיתוג הפך להיות בעל סמנים לועזיים כמו castro store, fox שלא לדבר על TNT  שמלכתחילה קיבל שם לועזי וזאת על מנת לפתוח את הדלת לעבודה בארצות אחרות.

גם בתחומים אחרים כמו אקססוריז, עיצוב לבית ועוד עיקר הייצור נעשה מחוץ לארץ. עלויות הייצור הגבוהות בארץ גרמו לשווקים שלמים כמו שוק הבנייה להתחיל ולייבא את חומרי הגלם מחוץ לארץ ובכך להוזיל עלויות. גם ברמה הפרטית בשוק זה נמצא הרבה צרכנים שמזמינים את כל תחולת הדירה מעבר לים ולפעמים אף מזמינים לבד חומרי גלם כחלק מעיצוב הפנים של הדירה.

תחום בו אין כלל עשייה כחול לבן הוא תחום הרכבים. בעבר ייצרו בישראל רכב "סוסיתה" אך  ב1978 יוצרה ה"סוסיתה" האחרונה משום שהחברה פשטה את הרגל.

בתחום המזון ניתן עדיין למצוא ייצור "כחול לבן" אמיתי עם מותגים ישראלים אשר מיוצרים בארץ. תחום זה פחות ב"סכנת הכחדה" בשל עניין הכשרות וכי אחוז גבוה מאד מאזרחי המדינה לא יכול לאכול מזון שאינו כשר. מפעלים בודדים עדיין עובדים כמו ויטה (שהתמזגה עם פרי הגליל), תנובה אשר מייצרת את כל מוצרי החלב שלה בארץ, שטראוס, טרה, אסם וכו.

גם בתעשיית הבשר יש חשיבות גבוה לעניין הכשרות ולכן נוכל למצוא מספר חברות אשר מגדלות בקר ועופות לאכילה ומשווקות בארץ כמו "אדום אדום" לדוגמא.

לסיכום, מפעל ה"כחול לבן" הוא מפעל חשוב וחיוני לקיום מדינת ישראל אך עלינו להיות ביקורתיים למשהו מוצר "כחול לבן" ומי רק רוכב על הגל.

פורסם בחסות : דיזינגוף סנטר. מרכז קניות ענק, מקום לאכול , מקום לקרוא , מקום מפגש אידיאלי,  מגוון חנויות אופנה, חוויה לכולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב